Ból biodra

Jakie przyczyny?

• Za dolegliwości bólowe stawu biodrowego często odpowiedzialne są problemy spowodowane:
  • nadmiernym napięciem mięśni biodrowych oraz lędźwiowych, mięśnia czworogłowego uda, grupy mięśni kulszowo goleniowych, przywodzicieli oraz mięśnie pośladkowe,
  • zablokowanie się kręgów budujących odcinek lędźwiowy kręgosłupa lub kości krzyżowej i stawu biodrowego,
  • problemy rzutujące z organów trawienia,
  • zaburzenie krążenia oraz przewodnictwa nerwowego.

Co robić?

Nie każdy ból biodra schodzący w dół nogi jest rwą kulszową.
Często wystarczy odpowiednio poprowadzona terapia mająca na celu odpowiednie zharmonizowanie napięć tkanek, aby natychmiast poczuć znaczną różnicę.
Niekiedy ból promieniujący do biodra spowodowany jest źle dobraną dietą lub zjedzeniem czegoś bardzo ciężkiego i obciążającego nasz żołądek i wątrobę. Wtedy należy odpowiednio popracować z tymi organami oraz zwrócić szczególną uwagę na odpowiedni nawodnienie organizmu.
W przypadku ostrego rzutującego bólu, który nie mija w ciągu 24 godzin, najlepiej odwiedzić odpowiednio wykwalifikowanego terapeutę, który pomoże nam w wyrównaniu napięć idących z tkanek oraz wspomoże nasz organizm w powrocie do harmonii.

Jak leczymy?

Z racji swojego dużego zakresu ruchu oraz funkcji staw biodrowy nie jest prosty w diagnostyce.
Nasi terapeuci przy problemach bólowych stawu biodrowego uważnie badają całe ciało. Bacznie rozpatrywana jest miednica stanowiąca najbliższą okolicę stawu, a także wszystkie inne struktury łączące się z nim i mające na niego wpływ.
Staramy się nie koncentrować wyłącznie na bolesnej okolicy, ale szukamy przyczyny, która ten ból powoduje. Dlatego zdarza się, że zanim dojdziemy z terapią do bolesnego obszaru, najpierw rozpracowujemy problemy, których suma składa się finalnie na odczuwany ból, tym samym rozwiązując problem od samego początku do końca.
Oczywiście jeżeli problem jest poważny lub może nawracać staramy się zaoferować Państwu odpowiednio dobrane zajęcia ruchowe. Mają one na celu zbudowanie takiej struktury mięśniowej, aby organizm sam się chronił i zabezpieczał przed kolejnymi bolesnymi incydentami.