Co mnie boli – Kolano

Ból kolana

Jakie przyczyny?

Za dolegliwości bólowe stawu kolanowego często odpowiedzialne są problemy spowodowane:

• nadmiernym napięciem mięśnia czworogłowego uda, mięśni pośladków oraz mięśnia naprężacza powięzi szerokiej, mięśnia podkolanowego, mięśnia brzuchatego łydki oraz płaszczkowatego,
  • zablokowanie się stawów budujących staw kolanowy,
  • problemy rzutujące z więzadeł: ich naderwanie bądź nawet zerwanie,
  • zaburzenie krążenia oraz przewodnictwa nerwowego.

Co robić?

Ból kolana nie powinien być lekceważony, ponieważ zbyt długie zaniedbanie go w momencie jego nasilania się, może spowodować, że problem zacznie przenosić się na kolejne struktury.
Często wystarczy odpowiednio poprowadzona terapia mająca na celu odpowiednie zharmonizowanie napięć tkanek aby natychmiast poczuć znaczną różnicę.
Jeżeli ból kolana nie przechodzi z czasem, a wręcz nasila się i żadne rozciąganie nie pomaga, należy jak najszybciej odwiedzić odpowiedniego terapeutę, który pomoże nam w rozwiązaniu problemu.

Jak leczymy?

Staw kolanowy jest bardzo skomplikowany w swojej budowie, a przez to narażony na dużą liczbę urazów. W swojej funkcji przenosi duże obciążenia oraz musi znosić nagłe przyspieszenia.
Podczas problemów bólowych kolana nasi terapeuci starają się najpierw sprawdzić, co jest przyczyną rzutującą na ból. Istotna jest także historia powstania urazu. Jeżeli problem jest wyłącznie tkankowy, terapia zamknie się w pracy w gabinecie, gdzie terapeuta pracując z problemami kumulującymi się na finalny ból będzie stopniowo rozwiązywał problem. Jeżeli wymagana będzie dodatkowo praca nad wzmocnieniem bądź rozluźnieniem mięśni, wtedy ułożymy dla Państwa odpowiedni program ćwiczeń. Ćwiczenia zostaną dokładnie wytłumaczone podczas indywidualnych zajęć, w trakcie których dowiedzą się Państwo więcej na temat tego, co się dzieje podczas ruchu i co powoduje, że pojawiają się określone dolegliwości bólowe.
Gdy problem jest dużo poważniejszy (np. doszło do zerwania się więzadeł) i uraz przerasta nasze kompetencje, postaramy się skierować Państwa do odpowiedniego specjalisty, który jest w stanie pomóc w Państwa problemie.