Co mnie boli – Kręgosłup

Bóle dolnego odcinka kręgosłupa

Jakie przyczyny?

• urazy i procesy degeneracyjne (złamania w obrębie kręgosłupa, kręgozmyk, zwyrodnienie/uszkodzenia krążka międzykręgowego, dyskopatie, zwyrodnienia stawów kręgosłupa, choroba Scheuermanna, uszkodzenia więzadeł, przeciążenia mięśni i ścięgien)
  • choroby o charakterze zapalnym (RZS – reumatoidalne zapalenie stawów, ZZSK – zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa)
  • choroby metaboliczne (osteoporoza, choroba Pageta, osteomalacja)
  • choroby zakaźne (gruźlica kręgosłupa, ropne zapalenie kręgosłupa)
  • guzy łagodne i złośliwe
  • posturalne zespoły bólowe dolnego odcinka kręgosłupa
  • niestabilność w obrębie kręgosłupa lędźwiowego, miednicy, różna długość kończyn dolnych, kolana szpotawe/koślawe, stopy płasko-koślawe/końsko-szpotawe

Co robić?

• postawić diagnozę na podstawie obiektywnych badań medycznych typu: rezonans magnetyczny, tomograf komputerowy, RTG
  • wizyta u osteopaty powoduje wzmocnienie działań samoleczenia organizmu
  • zmiana pozycji podczas najczęstszych działań codziennych – zadbanie o ergonomię pracy
  • wyrównanie napięć mięśniowych
  • rozpocząć rehabilitację zarówno w wodzie, jak i na lądzie, w celu wzmocnienia mięśni głębokich brzucha, które są głównymi stabilizatorami kręgosłupa

Jak leczymy?

• poprzez terapię osteopatyczną dążymy do zbalansowania ciała na poziomie komórkowym, co umożliwia uruchomienie procesów samoleczenia, terapia przeciwbólowa
  • poprzez wprowadzenie badania biorezonansem możemy wspomóc leczenie oraz zdiagnozować ewentualne nietolerancje pokarmowe, które mogą drażnić jelita,
  • poprzez zajęcia w wodzie możemy wpływać na uruchomienie dręczonego bólami pacjenta – co skraca okres leczenia oraz przyspiesza bezpieczny powrót do pracy
  • dzięki zajęciom treningowym chcemy, aby pacjent po “incydencie kręgosłupowym” mógł w pełni powrócić do czynności, które wykonywał przed doznaniem urazu